Toen ik startte als eerste vaste werknemer van Swapfiets, was Swapfiets als concept gevalideerd.
Maar, Swapfiets had zichzelf nog niet als merk gedefinieerd.
Mijn opdracht: vind uit wie we zijn, wat we willen uitstralen.
Voer dat door in onze communicatie-uitingen.
Het gehele proces heb ik geleid en op het logo na, is alles op deze pagina door mij ontworpen.
Awards & regognition
Dutch Marketing Awards 2018, Nominatie Communicatie Talent 2018
Responsibilities
Stakeholdermanagement, Concept, Design
Deliverables
Corporate identity, Logo, Fietsbranding & website
Visit site
www.swapfiets.com
Proces
Samen met de founders van Swapfiets zijn we door drie stappen gelopen:
- Define: onderzoeken van wie Swapfiets is;
- Translate: manifest, kleurschema, vormtaal;
- Create: logo, huisstijl, website
Heading
Bebas Neue Bold
Subheading
Gotham Bold
Body
Gotham Book
Color
Om Swapfiets’ merk te laden, zijn er kleuren gekozen die aansluiten bij de merkwaarden: te gekke service, simpel gemaakt. De kleuren zijn duidelijk en zonder poespas. Net als Swapfiets.
Logo
Ja, ook het logo heb ik op de schop mogen nemen. Samen met Tim Bontan, van Bijdevleet, hebben we het nieuwe logo van Swapfiets ontworpen.
Swapfiets ontzorgt de gebruiker zodat je kan doen wat je leuk vindt. Wij doen de rest. Deze zorgeloosheid was de basis voor dit logo. Verder zit er het gevoel van snelheid in het logo, vanwege onze stormachtige groei als wel de snelheid die je voelt als je fietst.
En stel, je kijkt heel goed, dan zie je bij de letter ‘f’ een stuur, en is de ‘t’ het zadel. Maar dan moet je wel heel goed kijken.
Meer weten over het proces naar Swapfiets’ logo?
Fietsbranding
In mijn eerste week bij Swapfiets, werden er duizenden fietsen besteld. Wat er nog miste? Fietsbranding. Ruim 80.000+ fietsen zijn geproduceerd met mijn ontworpen fietsbranding. Meer weten?
Website
Ook de website heb ik onder handen genomen, vanuit zowel UX als conversie perspectief. De resultaten spreken voor zich.