Na het vormen van de corporate identity, was het tijd om de website onder handen te nemen. De website moest ondersteuning krijgen voor meerdere steden, meerdere fietsen en extra abonnementsopties zoals een studentenkorting. Verder moest de checkout uitgebreid worden met inputfields.
Van wireframe tot final design, alles op deze pagina is door mij ontworpen.
Awards & regognition
Dutch Marketing Awards 2018, Nominatie Communicatie Talent 2018
Responsibilities
Stakeholdermanagement, Concept, Design
Deliverables
Corporate identity, Logo, Fietsbranding & website
Visit site
www.swapfiets.com
Cijfers
Alle nieuwe klanten van Swapfiets moeten zich aanmelden via de website. Toen ik bij Swapfiets startte, was de website erg traag en had het een bouncerate van 70%. Ook lag het conversiepercentage erg laag (+/- 2,5%).
Vanuit UX was er geen ondersteuning voor meerdere talen, miste er een goed CMS en was er slechte ondersteuning voor meerdere fietsen

Proces
Na het maken van empathy maps en persona’s, ben ik gaan praten met alle stakeholders. Met die kennis en mijn eigen conversie- en brandingperspectief ben ik de pijnpunten van de huidige website in kaart gaan brengen. Daarna heb ik een low fidelity wireframe gemaakt.
Website
Nadat ik alle feedback had verwerkt, had ik een meeting met alle stakeholders. Hierin presenteerde ik een werkend prototype en lichtte ik designkeuzes toe.
Na een final go, heeft ons development team het stokje over genomen.
Resultaten