Nadat ik mijn HBO opleiding Communicatie tijdelijk had gepauzeerd om één van Europa’s eerste gecertificeerde Growth Hacker te worden, moest ik weer verder met mijn studie. Daar hoorde ook een afstudeerstage bij. Ik trok de stoute schoenen aan en nam contact op met Ticketswap. Enkele gesprekken verder en ik kon aan de slag.
Ticketswap had al een eigen viral growth engine doordat gebruikers hun aangeboden ticket deelde op Facebook. Aan acquisitie geen gebrek. Maar, in de funnel zagen we wel wat geks gebeuren.
Impact
€€€
Responsibilities
Stakeholdermanagement, Concept, Design, AB testing
Deliverables
Experiment design, Design & Analysis
Visit site
www.ticketswap.com
Het probleem
Bij Ticketswap kan je je aanmelden voor een notificatie als er nieuwe tickets beschikbaar komen voor je favoriete evenement. Maar dat is alleen handig, als er daadwerkelijk geen tickets beschikbaar zijn.
Op het screenshot hiernaast zie je dat veel gebruikers zich aanmeldde voor een notificatie, terwijl er nog gewoon tickets beschikbaar waren.
De oplossing
Na het opstellen van een experiment design hebben we via Optimizely een A/B/n Test gedraaid met verschillende copy & cta stijlen. Hierdoor vonden we de juiste balans tussen de aandacht die deze feature nodig had, zonder dat het de sales in de weg zat.
Tot de dag van vandaag, wordt deze learning toegepast in het huidige design.